מדריך קידום אתרים

איך עושים אופטימיזציית ON SITE כמו מקצוענים

מדריך קידום אתרים: איך עושים אופטימיזציית ON SITE כמו מקצוענים

קידום אתרים אורגני הוא תחום רחב היקף, ובעל המון אספקטים ודיסציפלינות שונות המרכיבות כולן עוגה אחת גדולה שבסופו של נקראת אופטימיזציה למנועי החיפוש. אחת הנישות המשמעותיות ביותר היא כל נושא אופטימיזציית האתר, או כמו שהרבה מאוד אנשי SEO יגידו: אופטימיזציית ON-SITE.

מה זה אומר בעצם? למעשה האלגוריתם של גוגל מדרג את איכות האתר בכמה רמות: הרמה הראשונה היא רמת התוכן באתר: האם התוכן איכותי? כמה הוא ארוך? האם מסודר ומחולק לפסקאות וכמה הוא באמת קולח?, אך הדבר השני והחשוב לא פחות הוא מבנה האתר, ההירכייה של עמודי האתר ומהירות טעינת האתר. כאשר מביאים את כל אלה בחשבון, הזחלן של גוגל (GOOGLE BOT) ייקח בחשבון את האיכויות של עמודי האתר והאתר עצמו ויתן לו מעין ציון. הציון הזה בסופו של דבר ישתקף כמרכיב משמעותי בקידום האתר לאורך זמן – זוהי למעשה אופטימיזציית פנים אתר. 

איך מבצעים אופטימיזציית לאתר כמו שצריך. בואו ניתן מספר טיפים:

שמרו על היררכיית אתר מסודרת

גוגל מתייחס לאתר בצורה רוחבית, ממעוף הציפור. הוא סורק את מפת האתר ומנסה להבין את הדינמיקה בין העמודים על ידי הסדר ההיררכי שלהם. על כן, סדרו את האתר בצורה נכונה מבחינה היררכית: עמודים חשובים יותר יהיה גבוהים יותר בהיררכיה ויופיעו בעמוד הבית, ואלה שחשובים ביותר יופיעו ברמות הנמוכות יותר.

צרו קישורים פנימיים בין העמודים

נושא הקישורים הפנימיים הוא חשוב מאין כמותו כשמדובר בקידום אתרים, לא פחות מקישורים חיצוניים. שלבו בתוכן שלכם קישורים למאמרים שמדברים על נושאים דומים לנושאים שבהם המאמר עוסק. תוכלו לעשות זאת באמצעות משפטים כמו: כתבות נוספות באותו נושא, או אפילו לשלב בטקסט עצמו קישורי עוגן שיובילו למאמרים דומים.

אופטימיזציה לתמונות וטקסט ALT

הנושא הבא כבר קשור לחווית משתמש ומהירות טעינת האתר. בשנים האחרונות גוגל התחיל להתייחס ביתר רצינות לנושא מהירות האתר, והשמועות הן שהמרכיב הזה יעלה בסדר העדיפויות בחודשים הקרובים. על כן, תמונות הם מרכיב משמעותי בטעינת האתר. תמונות שמשקלן כבד יכולות להאט משמעותית את האתר ולכן יש לכווץ אותן עד לכדי 100-120K מינימום לתמונה. כמו כן, לכל תמונה רצוי להוסיף טקסט ALT (מלשון אלטרנטיבי) שמתאר את התמונה, גם לזחלנים של גוגל, וגם לבעלי מוגבלויות.

חווית האתר שלכם חשובה

לסיכום, כל נושא האופטימיזציה באתר מתחיל ונגמר בחוויית משתמש נעימה. ברגע שתקפידו על כל המרכיבים סביר מאוד שהאתר שלכם יקבל דחיפה משמעותית בגוגל ותוכלו לראות תוצאות.

אתם מוזמנים לפנות אלינו בצור קשר, להתעניין במוצרים השונים שלנו ולשאול שאלות רלוונטיות בקשר לאופטימזציית ON SITE.