בניית קישורים

החמצן של האתר שלך על מנת שיתקדם בגוגל

בניית קישורים – החמצן של האתר שלך על מנת שיתקדם בגוגל

קישורים הם האוויר לנשימה של קידום אתרים. כמעט ואין סיכוי להתקדם משמעותית בגוגל ולהגיע למיקומים גבוהים, ללא עבודה על בניית קישורים. כמובן שיש תחומים שהם יוצאים מן הכלל, תחומים סופר נישתיים וכאלה שבדר"כ כמות החיפושים בהם נמוכה ואינה מתורגמת לכסף (בשנים האחרונות הנישות האלה הולכות ופוחתות, וכמעט בכל ביטוי היום יש תחרות בגוגל).

איך מבצעים בניית קישורים בצורה נכונה וחכמה? בעזרת אסטרטגייה, תכנון, משאבים ונסיון (ועל כולם נעבור כמובן בהמשך). אבל קודם לכן, בואו נתחיל מסקירה קצרה על קישורים חיצוניים ומדוע הם כל-כך תורמים להתקדמות במנועי החיפוש.

פרה-גוגל: העידן של לפני הקישורים

בשנות ה90 המאחורות קמו להם אתרי האינדקס ומנועי החיפוש הראשונים, שהגדול מבינהם היה YAHOO. באופן בסיסי אתרים אלו נבנו בצורת אינדקס ללא היררכיה ודירוג מסוים, ולמעשה כל מי שרצה להרשם פשוט הזין את הפרטים שלו למנוע החיפוש והופיע אי שם בסדר הכרונולוגי.

לקראת תחילת שנות האלפיים קמה חברה בשם גוגל ושינתה את כללי המשחק. היא בנתה אלגוריתם חיפוש שדירג את האתרים על פי פרמטרים. הפרמטר המרכזי ביותר באלגוריתם שלה היה העובדה שאתר בעל סמכות וחזק, הוא אתר שיש לו הרבה מאוד קישורים נכנסים מאתרים בעלי תחום עניין דומה אליו. מה הכוונה? בואו נדמה את תופעת הקישורים פשוט להמלצות. יש אתר X שהוא חזק מאוד, ולכן המון אתרים מהתחום של אתר X ימליצו עליו ויקשרו אליו את האתר שלהם. גוגל מזהה את האתר כאתר בעל סמכות ומעניק לו יתרון בתוצאות החיפוש.

אם נחזור לתקופתנו אנו, קישורים הם עדיין מרכיב מרכזי ביותר בעוגת הSEO. כמובן שהתווספו עם השנים המון פרמטרים נוספים: איכות תוכן האתר, מבנה האתר, חווית משתמש וכו', אך עדיין ללא קישורים כמעט ובלתי אפשרי היום לקדם אתר בגוגל.

איך עושים בניית קישורים כמו מקצוענים

אז אחרי ההקדמה הקצרה שלנו, אנחנו מאמינים שהבנתם את חשיבות נושא הקישורים לקידום האתר שלכם. למעשה אנחנו משקיעים בבניית קישורים חלק לא מבוטל בתהליך קידום האתר אצלנו, והוא כולל גאנט קישורים שמתפרש על פני תקופה של חודשים, עם לו"ז מסודר ופיזור קישורים חכם.

אנחנו מזינים אתכם לפגישה איתנו על מנת להבין טוב יותר את התהליך. תוכלו ליצור קשר בהקדם עם משרדנו ולקבוע פגישה.